Bezig om over te gaan naar Microsoft 365? Of één van de verschillende diensten hierin aan te zetten? Het is geen kwestie van aanzetten en het komt wel goed. Elke wijziging heeft impact op de organisatie en de gebruikers. Wordt het bijvoorbeeld heel anders werken voor mensen? En draagt deze nieuwe manier van werken ook bij aan de productiviteit? Is er nagedacht over opleiding, beveiliging en beheer? Vooraf moet je hier goed over nadenken, anders…
Terug naar de oude werkwijze…
Dat is niet wat je wilt, maar het gebeurd regelmatig. Ook bij een gedegen implementatie van Microsoft SharePoint of Teams kan het voorkomen dat gebruikers terug gaan naar de oude manier van werken. De netwerkschijven kunnen dan wel correct gemigreerd zijn naar Microsoft Teams, maar daarna niet vergrendeld. Voor een gebruiker is het dan makkelijk om op die oude manier te blijven werken. Of ze schakelen massaal over naar de OneDrive sync, wat weer kan leiden tot allerlei problemen. Als gebruikers niet adequaat worden begeleid bij de nieuwe manier van werken, vallen ze snel terug in oude gewoonten. Dit kun je voorkomen met een goede en bewezen aanpak.
Bewezen aanpak
Bij het implementeren van Microsoft 365 gebruik ik een bewezen aanpak die ik de afgelopen jaren heb gebruikt bij vele klanten. In hoofdlijnen is deze altijd hetzelfde, maar het inkleuren ervan is per organisatie verschillend. Graag kleur ik samen met u deze aanpak in om zo de implementatie tot een succes te maken. Benieuwd naar mijn aanpak? Neem contact met mij op!
